Drodzy Rodzice, kochane Przedszkolaki !
Zapraszamy Was w tym tygodniu do wspaniałej krainy. Przed Wami dużo zabawy,
uśmiechu i wesołej nauki !
W krainie smoków, rycerzy i księżniczek
Załącznik nr 1 Bajka o chorym smoku
Załącznik nr 2 – ćw. buzi i języka
labirynt Załącznik 4 – labirynt
Załącznik nr 6 – smok kolorowanka
Załącznik nr 7 – pojedynek co nie pasuje
Mamy nadzieję, że wszystkie zadania Wam się podobały, niektóre udało się zrobić samodzielnie,
przy niektórych pomogli wspaniali Rodzice.
Wracajcie do gimnastyki buzi i języka z sympatycznym smokiem, bo to wspaniałe ćwiczenia:
usprawniają język, wargi, podniebienie miękkie i żuchwę, pozwalają świadomie kierować ruchami artykulatorów
oraz pionizują język.
Zbudowane z klocków królestwo i swój herb sfotografujcie żeby się nim pochwalić.
A teraz zabawa dla dobrych obserwatorów doskonaląca koncentracje
uwagi i rozwijająca percepcję wzrokową.
Doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność motoryczną będziemy projektując
piękny sweterek dla księżniczki.
Sweterek dla księżniczki – dokończ wzór
Percepcje wzrokową poćwiczymy szukając tego, co zniknęło z obrazka
Czy znacie grę duble? Ćwiczy szybkość orientacji, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
i koncentrację uwagi. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania – można je zrobić samodzielnie.
Wycinamy koła i wzorując się na naszym pomyśle – rysujemy elementy samodzielnie.
Świetna zabawa gwarantowana!
Zapraszamy do śpiewania, skakania obunóż i na jednej nodze
oraz wesołych improwizacji ruchowych przy piosence „Ribidibi” .
Słuchając piosenki można spróbować zrobić swoją królewnę
wg wzoru lub własnego pomysłu
Teraz coś dla bystrych obserwatorów:
- ułóż królewny tak, aby pierwsza miała najkrótsze włosy a ostatnia – najdłuższe
- buty od najjaśniejszego do najciemniejszego,
- korony od najmniejszej do największej.
A potem coś trudniejszego:
posegreguj obrazki po trzy wg zasady: najdłuższe włosy, najciemniejszy but, największa korona.
A może będziecie się bawić wg własnych pomysłów?
Kompetencje matematyczne będziemy rozwijać łącząc ponumerowane punkty.
Zaczynamy od jedynki.
Jak pozbyć się niegrzecznego smoka?
Dowiecie się tego słuchając wiersza W. Badalskiej „Przepraszam smoku”
I jeszcze kodeks prawdziwej księżniczki – wato zapamiętać i przestrzegać
Korona dla grzecznej księżniczki
Zaginiony zamek łatwo będzie odnaleźć jeśli będziecie rysować po śladzie zamek kropki połączyć
Jeśli macie miejsce na naprawdę wielki zamek – wciągnijcie do zabawy całą rodzinkę XXL zamek
Dla umilenia sobie czasu posłuchajcie wiersza J. Brzechwy pt.: „Smoki”
i legendy o Smoku Wawelskim