Wakacje w „Iskierce”

W „Iskierce” znowu słychać wesoły gwar!
Wszyscy wrócili z wakacji – wypoczęci i uśmiechnięci! Dzieci wspominały wyjazdy z rodzicami, a także wspaniały wakacyjny miesiąc w „Iskierce”. W lipcu świetnie można było wypoczywać, bawić się, zwiedzać, brać udział w ciekawych warsztatach.

1. Braliśmy udział we wspaniałym pokazie Clowna.
Ile było śmiechu, kiedy coś znikało, coś się pojawiało. a asystentami tych sztuczek były zuchy z naszego przedszkola.

zdjecie15 zdjecie16 zdjecie17

2. W gospodarstwie.

Czas szybko płynął. Były zabawy w ogrodzie, wizyta w mini zoo – małe świnki zachwyciły wszystkich. Owieczki skubały podrzucone im smakołyki, konik był zachwycony szczotkowaniem. Chętni mogli iść na spacer z miłą kózką. Na zakończenie jeszcze można było popływać pontonem.

3. Po wizycie w Dino Zator-landzie dzieci świetnie znają dinozaury. Mimo, że wyglądały jak prawdziwe, nawet się poruszały i groźnie ryczały nikt się nie bał. Spacer przez las pełen gadów był po prostu wspaniały!

zdjecie18 zdjecie19 zdjecie20 zdjecie21 zdjecie22 zdjecie23 zdjecie24 zdjecie25 zdjecie26

Odpoczywaliśmy po tej wycieczce galopując na koniach – kto nie lubi jazdy na karuzeli!! Ale było wesoło.

zdjecie27 zdjecie28 zdjecie29

Po chwili już siedzieliśmy w pociągu i pędziliśmy w dal..

zdjecie30 zdjecie31 zdjecie32 zdjecie33

Jeszcze chwila na placu zabaw

zdjecie34 zdjecie35 zdjecie36

I już jedliśmy obiad. Smakował wszystkim – mimo, że porcje były wielkie – znikały błyskawicznie!

zdjecie37

Przejażdżka wozem i zwiedzanie okolicy też się wszystkim podobała.

zdjecie38

4. Jaka pizza jest najlepsza na świecie?
My już wiemy. Trzeba w wakacje przyjść do „Iskierki” na warsztaty kulinarne, które prowadzą nasze mamy.
Każda grupa pod czujnym okiem mistrzyń w przyrządzaniu smakołyków -(to oczywiście kochane mamy)-przygotowała pizze. Dodatki smakowe – wg uznania.
Panie w kuchni zajęły się wypiekiem i podwieczorek gotowy.
Mniam, mniam – dobrze, że można było brać dokładki!!

zdjecie39 zdjecie40

5. Zabawy interakcyjne w Klockolandii ucieszyły wszystkich! Można było sterować autami z klocków Lego! Walczyć z bykiem ! Budować ruchowe modele!

zdjecie52 zdjecie53 zdjecie54 zdjecie55

6. Gospodarstwo „Pszczółki”
to miejsce gdzie poznaje się historię bitwy pod Racławicami, ale również gdzie można się świetnie bawić. Oglądając wielką makietę bitwy z ciekawością słuchaliśmy historii, która opowiadał pan Andrzej Seweryn – wybitny aktor.

zdjecie41 zdjecie42

Zapoznaliśmy się z procesem powstawania miodu. Każdy miał okazje nauczyć się układania ramek do ula, w których zbierany jest miód. A wszystko pod opieką profesjonalnego pszczelarza! Była przejażdżka po okolicy prawdziwym traktorem. Wesoło bawiliśmy się w ogrodzie. Nauczyliśmy się także wypiekać rogaliki! Każdy wyrabiał. wałkował ciasto. Nakładał konfiturę i zawijał rogaliki. Kiedy się upiekły – zajadaliśmy je ze smakiem popijając herbatką – oczywiście z miodem !!
Na zakończenie wycieczki odwiedziliśmy miejsce w którym stoi pomnik Bartosza Głowackiego

zdjecie43 zdjecie44 zdjecie45 zdjecie46 zdjecie47 zdjecie48 zdjecie49

7. Wycieczka do Europejskiego Centrum Bajki w Pacanowie.
W Pacanowie Kozy Kują – wszyscy o tym wiedzą, ale my tam byliśmy! Wiemy, że w Pacanowie można się świetnie bawić i poznać uroczego Koziołka Matołka

Wszyscy byli zachwyceni podrożą pociągiem – z ciekawością wyglądali przez okna pędzącego pociągu – a było co oglądać. Jechaliśmy przez góry, doliny, krainę smoków, krasnoludków, wjechaliśmy w głębiny morskie i lecieliśmy tym czarodziejskim pociągiem przez kosmos.  A prowadziła nas Królewna Śnieżka.

zdjecie56 zdjecie57

Słuchaliśmy bajek, które opowiadały czarodziejskie kwiaty, wędrując przez krainę bajkowych postaci.

zdjecie1 zdjecie2 zdjecie3 zdjecie4 zdjecie5 zdjecie6 zdjecie58 zdjecie59 zdjecie60 zdjecie61 zdjecie62

Świetnie bawiliśmy się także na placu zabaw:

zdjecie9 zdjecie10 zdjecie11

Na pożegnanie zrobiliśmy sobie oczywiście zdjęcie z Koziołkiem Matołkiem.