ORGANIZACJA DNIA:
I część dnia 7.00 – 8.30
- zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela;
- zabawy tematyczne;
- zabawy i ćwiczenia ruchowe;
- czynności samoobsługowe, porządkowe, organizacyjne;
- przygotowanie do śniadania
8.30 śniadanie
II część dnia 9.00 – 12.30
– zabawy i zajęcia realizowane wg wybranego programu i organizowane przez nauczyciela z całą grupą, mające na celu wspomaganie dzieci w ich wszechstronnym rozwoju, zmierzając w kierunku:
- budowania systemu wartości;
- kształtowania odporności emocjonalnej;
- budowania wiedzy o otaczającym świecie społecznym, przyrodniczym
i technicznym; - rozwijanie umiejętności społecznych;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, śpiew, taniec oraz różne formy plastyczne;
- troski o zdrowie i bezpieczeństwo;
- kształtowanie wiadomości i umiejętności przygotowujących do podjęcia nauki
w szkole.
10.00 drugie śniadanie
– zabawy i zajęcia realizowane wg programów osób prowadzących, wynikających z oferty edukacyjnych przedszkola ( rytmika, język angielski, religia, gimnastyka);
– zabawy na wolnym powietrzu: spacery, wycieczki, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze itp.;
12.30 obiad
III część dnia 13.00 – 15.00
– dzieci 3 i 4-letnie- odpoczynek po obiedzie (leżakowanie);
– dzieci starsze:
- zabawy i zajęcia relaksacyjne;
- zabawy dydaktyczne z całą grupą oraz w małych zespołach;
- praca z dziećmi o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
- zabawy dowolne;
14.30 podwieczorek
IV część dnia 15.00 – 18.00
– zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela;
– zabawy na wolnym powietrzu;
– zabawy wspierające ciekawość i aktywność oraz rozwijanie uzdolnień dzieci;