Organizacja dnia

ORGANIZACJA DNIA:

I część dnia 7.00 – 8.30

  • zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela;
  • zabawy tematyczne;
  • zabawy i ćwiczenia ruchowe;
  • czynności samoobsługowe, porządkowe, organizacyjne;
  • przygotowanie do śniadania

8.30 śniadanie

 

II część dnia 9.00 – 12.30
– zabawy i zajęcia realizowane wg wybranego programu i organizowane przez nauczyciela z całą grupą, mające na celu wspomaganie dzieci w ich wszechstronnym rozwoju, zmierzając w kierunku:

  • budowania systemu wartości;
  • kształtowania odporności emocjonalnej;
  • budowania wiedzy o otaczającym świecie społecznym, przyrodniczym
    i technicznym;
  • rozwijanie umiejętności społecznych;
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, śpiew, taniec oraz różne formy plastyczne;
  • troski o zdrowie i bezpieczeństwo;
  • kształtowanie wiadomości i umiejętności przygotowujących do podjęcia nauki
    w szkole.

10.00 drugie śniadanie
– zabawy i zajęcia realizowane wg programów osób prowadzących, wynikających z oferty edukacyjnych przedszkola ( rytmika, język angielski, religia, gimnastyka);
– zabawy na wolnym powietrzu: spacery, wycieczki, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze itp.;

12.30 obiad

 

III część dnia 13.00 – 15.00
– dzieci 3 i 4-letnie- odpoczynek po obiedzie (leżakowanie);
– dzieci starsze:

  • zabawy i zajęcia relaksacyjne;
  • zabawy dydaktyczne z całą grupą oraz w małych zespołach;
  • praca z dziećmi o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
  • zabawy dowolne;

14.30 podwieczorek

IV część dnia 15.00 – 18.00
– zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela;
– zabawy na wolnym powietrzu;
– zabawy wspierające ciekawość i aktywność oraz rozwijanie uzdolnień dzieci;

Udostępnij