w Muzeum Przyrodniczym

8.03.2016 przedszkolaki z grupy V wzięły udział w lekcji muzealnej w Muzeum Przyrodniczym.

W czasie naszego spotkania mieliśmy możliwość zwiedzania z panią przewodnik wszystkich zbiorów muzealnych. Najpierw przenieśliśmy się w czasy prehistoryczne. Dowiedzieliśmy się ile zębów ma mamut, jak w dawnych czasach ludzie wykorzystywali kości niedźwiedzia jaskiniowego i jak wyglądał nosorożec włochaty. Byliśmy bardzo zdziwieni, że w naszym mieście znajduje się rów, w którym znaleziono największe w Polsce zbiorowisko kości i zębów mamutów. Następne sale muzealne odkryły przed nami piękno podwodnego świata. Pani przewodnik przedstawiła nam niektórych jego mieszkańców: błazenki, pielęgnice, kolcobrzuchy i pyszczaki które noszą swoje jajeczka w pyszczkach. Kolejną atrakcją naszej muzealnej lekcji było spotkanie z gadami, płazami i pajęczakami. Najbardziej zadziwili nas: waran z długim jak bicz ogonem, gekon orzęsiony który językiem nawilżał swoje oko i andis który na nasz widok (ze strachu i złości) pokrył się żółtymi plamkami. Najwięcej emocji wywołały jednak same warsztaty „Afryka czerwona wyspa”.Po podróży lasem tropikalnym, poznaliśmy mieszkańców tego najcieplejszego kontynentu.Mogliśmy nie tyko dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o sposobie ich odżywiania, poruszania, zachowania, ale i dotknąć przedstawicieli afrykańskiego lądu.
Lekcja w Muzeum Przyrodniczym pozostawiła niezapomniane wrażenia –  przyroda to przecież ciekawy, piękny i fascynujący świat pełen tajemnic, którego częścią jest człowiek.